“Una ascensió a l'alta muntanya és d'entrada un pretext per l'amistat."

26 de novembre 2007

Comanegra

Ep companys! Com esteu? Escric al bloc desprès d'un petit parentesis d'inactivitat, manca de temps i vaguesa són les raons, però aquí estic de nou, per donar guerra.
Fà dos caps de setmana vam fer vía un altre vegada cap a les comarques gironines, a fer una muntanya fronterera entre el Ripollés, la Garrotxa i les terres de la Catalunya Nord, anomenada Comanegra (1.558 m.) i ben parida.

Començàrem la nostre excursió al bucólic poble de Beget, digne de visitar i gaudir de la seva excelsa gastronomía...
Del poble és comença a pujar fort per un caminoi d'allò més eixerit, fins arribar primer a albirar panoràmicament Beget, i després passar al costat del Oratori de Sant Antoni Can França.
A partir d'aquest punt el camí es transforma en una pista forestal ben acondicionada que voreja ascendint poc a poc tota la falda de la muntanya fins arribar a les Basses de Monars, un conjunt de tres basses rodones i gelades situades just a sota del nostre destí.
Arribats a aquest punt només calia pujar la muntanya com bonament pugui cada un, hi havíen marques que facilitaven l'ascensió, però que es feien perdedores a mida que anaves pujant, o sigui que fent ziga-zagues i pases verticals vam arribar a un punt de la bonica carena enfullada de tardor, pujada ben maca si senyor!
A la banda catalana pelada de prat alpí, a la banda nord-catalana una fageda feréstega i vertical.
Seguint la carena en un minut vam arribar al punt geodèsic que marca el punt més alt, un cop allà vam buscar la creu que segons referències tenía que està per allà, pero no va haver manera, o la malparida s'amagava de nosaltres o ja no hi era....

Després de ganyipar una estona i disfrutar de les belles vistes del Pirineu Gironí i del Massís del Canigó (sense neu!) vam començar la baixada mentres ens creuavem per la carena amb altres excursionistes (sembla que aquesta vegada erem dels més matiners!) i amb un parell de cavalls i una somera mig adormida a reser d'un arbret.
Tot el que puja baixa, hi ha pas lleugeríssim vam fer la baixada fins les basses de Monars amb un parell de caigudes còmiques i una pérdua de jersei inclosa, el vam estar buscant però no hi va haver manera, sembla que aquesta muntanya és menja tot el que troba, creus de ferro, jerseis del decathlon...
A partir d'allà seguirem la pista forestal de retorn a bon ritme, només una tifa perfecte, ben plantada al mig de la pista ens va aturar la nostre progressió, després de deixar-la vestida de gala (ni Dolce & Gabbana ho haguéssin fet millor) vam arribar al caminoi, i d'allà a Beget, on vam caure com dos abejorros a xuclar el néctar de la millor flor, un hostal, amb una estufa magnífica, cervesa i..., tot un sortit d'embutits amb pà amb tomàquet que estava per llepar-se els dits, i força barat! Com ens cuidem!
Entre riures s'ens passà el temps com sempre, pero ja està bé.

La ressenya la teniu aquí
I el reportatge fotogràfic aquí.

SaluT i Muntanya!

08 de novembre 2007

El Puigsacalm

Bonica excursió tardorenca que vam fer el company i jo per per les contrades de la Garrotxa, una circular començant a les afores del terme municipal de Sant Privat d' en Bas, pujant pel camí del matxos, camí empedrat entre fajos i fulles multicolors, arribant al camí dels llops per fer l'última estirada amb cert grau de pendent (hi hà alguna ajuda per pujar segons quin tram) fins arribar al cim del Puigsacalm (1.515 m.)...Nooooo!!!!! Un altre cop Noooo!!!! quins txitxarel·los estem fets! De nou ens vam equivocar i vam pujar primer un avantcim cantant victoria...si es que...

Cap problema, en cinc minuts ja hi erem, nosaltres i la multitud de visitants del cim, quin merder de gent! Realment es notava que era festiu i un dels cims de Catalunya més nostrats.
Després de treballar de fotògraf una estona vam recuperar forçes i ens vam encaminar cap al Platraver, una Masia-Casa Rural magnífica, amb el bestiar campant per un idíl·lic plà.
Cal dir que vam saltar unes quantes valles durant el camí, res díficil pero és necessari tenir un mínim d'agilitat.

Un cop passat el Platraver ens vam encaminar cap al Salt de Sallent, un camí que es va fer un pel llarg tot i la cinquena marxa que li vam posar.
Per fí ens vam trobar l'espadat del Salt de Sallent, realment ens va sorpendre molt ja que esperàvem una cosa més petita, una caiguda lliure de molts metres fà que quant hi hagi aigua sigui un espectacle digne de veure, llàstima de la manca d'aquesta...

Rodejant el salt vam entomar el cami anomenat Les Escales, una baixadeta equipada amb alguna corda pero gens difícil (per nosaltres), que ens resultà divertida, això de les baixades canyeres mola!
Finalment i sense entrebancs vam aribar a Sant Privat, només amenitzat per algun troll camuflat entre la molsa i la tradicional cervesa amb tapes (aquesta vegada a Olot).
Ens vam encaminar cap a Barcelona, passant per Figueres per agafar l'Autopista (ens vam perdre, si) JAJA!!!

La ressenya està presa de la magnífica web Senderisme i Teca, us recomano tan la web com que feu aquesta excursió a l'época que l'hem fet nosaltres, la tardor, magnífic espectacle de la natura.

Reportatge Fotogràfic

SaluT i Muntanya!