“Una ascensió a l'alta muntanya és d'entrada un pretext per l'amistat."

01 de novembre 2013

Miranda de Puigcerver, flors de primavera

A principis de Maig tocava fer una excursioneta, vam triar una serra que fa frontera entre la plana de Tarragona i el Priorat, la Serra del Molló, una bona descoberta!

Vam sortir del Coll d'Alforja on vam deixar el cotxe en un descampat a tocar de la carretera, d'allà surt un corriol que es va enlairant tot seguint la carena, després de passar el Coll de Miquel Vicent, fins al primer cim del dia, Lo Molló (915 m.) un cim amb bones vistes de la Serra i coronat per un punt geodèsic.

Cal dir que per tot el camí anàvem gaudint d'una flora ben variada, l'època de l'any on ens trobàvem es feia notar!

Del cim vam baixar tot carenant fins al Coll de les Teles (abans vam dinar quelcom en plena carena) i d'allà passant per algun bosc ben bonic, i en franca pujada vam arribar al cim de la Miranda de Puigcerver (834 m.) amb grans vistes de nou de gran part de les serres tarragonines. Coronava el cim una creu, una escultura forjada en ferro i una torre de guaita.

Prop del cim, baixant uns minutets vam arribar al Santuari de Puigcerver, indret on antigament es
feien fogueres gegantines la nit del solstici d'estiu, costum que es va perdre al segle XX, i el conseqüent edifici religiós, documentat ja al segle XII, però destruït i reconstruït unes quantes vegades per les successives guerres humanes...

Vam agafar el GR que per pista ens va portar de nou al Coll d'Alforja, inici i final de la ruta.

Una excursioneta ben gaudidora!!!

Track
Reportatge Fotogràfic

SaluT i Muntanya!!!

marietadelullviu ha dit...

Badallant, ulls "ojerosos" mig clucs... joer, quines jetes! Sembla que hagi anat fins allà caminant des de casa!! hahahaha!! Molt maca excursió i paratge ben primaveral. Passejada per gaudir :) I dos en una!!! hehe