“Una ascensió a l'alta muntanya és d'entrada un pretext per l'amistat."

15 d’abril 2015

Una volta per la Serra de Miralles

A mitjans de Maig vam fer una excursió per la comarca de l'Anoia, concretament per la Serra de Miralles, un enclavament força desconegut en l'imaginari geogràfic català, i com sempre no ens va decebre la descoberta.

Vam començar a l'ermita de Santa Maria de Miralles, d'origen medieval, com moltes d'altres restes d'aquella època que es poden trobar en aquests indrets perduts i que fa centúries eren centres de poder.
Caminant per pistes i corriols vam arribar al Coll del Bord on vam entomar un corriolet que ens va menar directament a l'Agulla Grossa (846 m.) i desfent el camí fins de nou al Coll vam pujar per un altre corriol al Grony de Miralles (866 m.), tots dos amb unes vistes molt boniques de l'entorn, cal dir que feia un cel molt fotogènic, amb uns núvols amenaçadors que no van deixar caure una gota en tot el dia, és més, va fer bastanta calor malgrat l'airet que a vegades corria.
'

Passant per camps d'ordi encara verds, tamisats a les voreres per les omnipresents roselles, ens vam atansar al Castell de Queralt, enclavat en un indret espectacular, i just uns metres més abaix a la ermita de Sant Jaume de Queralt, on una gentada assistia a un aplec, vam tenir la temptació d'afegir-nos (les olors de la barbacoa eren encisadores) pero vam resistir i deixant espai entre la gentada i nosaltres ens vam parar sota una pineda per menjar les nostres viandes, que per això ens les havíem preparat!

Ja només quedava una caminada tranquil·la fins de nou a l'ermita de Santa Maria, hi ho vam culminar amb unes bones braves a Santa Maria de Miralles.

Una excursió senzilla, relaxada, molt primaveral i amb excel·lent companyonia, tots cinc ho vam gaudir. :-)

Reportatge Fotogràfic
Track

SaluT i Muntanya!!!

Dolors ha dit...

Una passejada ben bonica per la meva terra :-)

marietadelullviu ha dit...

Va ser una excursió maquíssima.

Senzilla, agradable i plena de bones vistes.

La bona companyia també va tenir a veure :)