“Una ascensió a l'alta muntanya és d'entrada un pretext per l'amistat."

16 de gener 2015

Capafonts, Puig Pelat i Picorandan, tot jugant a ser xiquets

A mitjans de desembre, en un dia fred però acompanyats en tot moment per un bon sol d'hivern, ens vam apropar a la bonica Serra de Prades per donar un volt.

Vàrem sortir de Capafonts, vila enclavada en un magnífic paratge, envoltada de les muntanyes, boscos i espadats que són tan característics d'aquesta serra del sud de Catalunya, vila que li ve el nom de les 53 fonts censades del terme municipal, de sed no es moriran pas...

Sortint per la banda més obaga de l'indret ens vam topar de seguida amb algunes clapes de gebre, senyal que el fred ja apretava força quan el sol sucumbeix a la negre nit.

Tot guanyant desnivell pujant per un bonic corriol i arribant a la zona de Els Motllats, ens vam desviar per una pista (on ens vam topar amb uns quants 4x4 fent ruta per la zona, i observant que feien i les seves converses, més perduts que un garrofí a la mar..., mai ho entendré, amb lo preciós que es caminar per aquests indrets tot observant la natura sense sorolls i fums estranys...)
Agafant un corriolet tot carenejant vam assolir el primer cim del dia, el Puig Pelat (1075 m.) de magnífiques vistes (vistes que no vam poder gaudir quan el vam assolir per primer cop, veieu la entrada i ho entendreu perfectament...)

Tot baixant de nou a la pista vam arribar a la urbanització fantasma dels Motllats, un grapat de cases, casalots i demés construccions, totes elles en varis graus de decadència, que sempre fan reflexionar sobre la humanitat i la seva estupidesa, d'aquí uns anys no quedarà res, la natura s'ho haurà menjat tot, tota una lliçó...

Vam virar la nostra direcció just a la Creu de Nogués i entre un bosc mig talat i el barranc del Trinco-Trinco (s'anomena així, no penseu malament...:-P) vam arribar a la Creu Trencada, un bon indret per reposar al solete.
Vam prosseguir el nostre caminar per pista en direcció al inconfusible monòlit del Picorandan (991 m.) que en petita grimpada el vam assolir, les vistes de Capafonts i les muntanyes que l'envolten són magnífiques!!!

Només quedava baixar entremig del bosc fins arribar de nou a Capafonts i acabar aquesta bona circular fent la birra i les patatones de rigor, i donant marge al xiquet que tots tenim dins ;-), una zona d'esbarjo infantil va ser el lloc propici :-)