“Una ascensió a l'alta muntanya és d'entrada un pretext per l'amistat."

08 de novembre 2007

El Puigsacalm

Bonica excursió tardorenca que vam fer el company i jo per per les contrades de la Garrotxa, una circular començant a les afores del terme municipal de Sant Privat d' en Bas, pujant pel camí del matxos, camí empedrat entre fajos i fulles multicolors, arribant al camí dels llops per fer l'última estirada amb cert grau de pendent (hi hà alguna ajuda per pujar segons quin tram) fins arribar al cim del Puigsacalm (1.515 m.)...Nooooo!!!!! Un altre cop Noooo!!!! quins txitxarel·los estem fets! De nou ens vam equivocar i vam pujar primer un avantcim cantant victoria...si es que...

Cap problema, en cinc minuts ja hi erem, nosaltres i la multitud de visitants del cim, quin merder de gent! Realment es notava que era festiu i un dels cims de Catalunya més nostrats.
Després de treballar de fotògraf una estona vam recuperar forçes i ens vam encaminar cap al Platraver, una Masia-Casa Rural magnífica, amb el bestiar campant per un idíl·lic plà.
Cal dir que vam saltar unes quantes valles durant el camí, res díficil pero és necessari tenir un mínim d'agilitat.

Un cop passat el Platraver ens vam encaminar cap al Salt de Sallent, un camí que es va fer un pel llarg tot i la cinquena marxa que li vam posar.
Per fí ens vam trobar l'espadat del Salt de Sallent, realment ens va sorpendre molt ja que esperàvem una cosa més petita, una caiguda lliure de molts metres fà que quant hi hagi aigua sigui un espectacle digne de veure, llàstima de la manca d'aquesta...

Rodejant el salt vam entomar el cami anomenat Les Escales, una baixadeta equipada amb alguna corda pero gens difícil (per nosaltres), que ens resultà divertida, això de les baixades canyeres mola!
Finalment i sense entrebancs vam aribar a Sant Privat, només amenitzat per algun troll camuflat entre la molsa i la tradicional cervesa amb tapes (aquesta vegada a Olot).
Ens vam encaminar cap a Barcelona, passant per Figueres per agafar l'Autopista (ens vam perdre, si) JAJA!!!

La ressenya està presa de la magnífica web Senderisme i Teca, us recomano tan la web com que feu aquesta excursió a l'época que l'hem fet nosaltres, la tardor, magnífic espectacle de la natura.

Reportatge Fotogràfic

SaluT i Muntanya!

Anònim ha dit...

Quina enveja!!!Quin bonic recorregut!!! :) La tardor està resultant més bonic del previst, eh?

ta xulo el recorregut, sí